JuliasBok

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Dikter

Av julia Jurván - 5 mars 2010 20:11

Lite längre dikter

Tårarna rullar sakta på min kind.

Jag tänker på dig och att jag aldrig kommer at få dig.

Jag känner klumpen i halsen,

nu är det inte tårar längre utan gråt.

Gråt som håller på att trasa sönder

den del av mitt hjärta som fortfarande är helt.


Jag tänker på dig hela tiden

kan inte rensa skallen från detta virus

detta sjuka begär som heter kärlek

vi kunde uppfinna magiska ord tillsammans

ditt ansikte jag ser när jag blundar

försöker sudda bort det, men det håller sig kvar

försöker ignorera känslan i magen

tanken om hur det skulle kunna va.

jag drömmer om dig även när jag sover

jag drömmer för mycket

kärlek gör så ont

ljuset mörknar, ett tyst farväl

jag kan inte sova på grund av en ängel

musiken ekar genom natten

tankarna formar ord som inte blir till

bara lösa meningar i ett huvud av kaos.

jag kan inte tänka klart, sömnlöshet.

du springer förbi när jag blundar

dina magiska blå ögon förföljer mig

vart jag än sätter min fot, för att vandra

det vänder sig i magen, jag vill bara dö

i graven finns ingen lycka

och ingen sorg, bara tystnaden

tystnaden är bättre än din förnekelse

ge mig en chans att älska mig mer än du själv gör

så kan jag dö med ett leende på läpparna

jag önskar jag kunde få dig att gråta som jag gör

få dig att känna samma plågor som jag har

osäkerheten är ett faktum

bränn in det i min panna

men snälla, håll om mig

håll om mig tills jag somnar

med torkade tårar på min kind


Kiss a boy, who´s eyes is blue,

he kiss you once and always be true.

Don´t kiss a boy, who´s eyes is black,

he kiss you once and never ome back.

Kiss a boy, who´s eyes is brown,

he kiss you once and he never let you down.

Don´t kiss a boy, who´s eyes is green,

he kiss you once and then he go to an other queen.


You´re to good to be true,

can´t take my eyes of you.

You´re my hearts desire,

you set my world on fire.

You would be like heaven to touch,

I wanna hold you so much.

All I´m thinking about is you,

and all the things we could do.


Hugs are warm, hugs are nice.

Hugs are ways, to break the ice.

If you send me a hug, you want regret.

I´ll hug you back, so you can´t forget.

A hug is just a way to say, I love you in a special way.

To tell someone special, I care about you in everyway.

When you shed a tender tear, a hug i sure to be near.

When you´re trimbling in fear, a hug will come from someone dear.

Wrap your arms around some near, in your hug is the circle of life.

A new beginning to an endlessnight, a ray of hope to light you´re way.

Take a hug and pass it on, don´t save them up it can´t be done.

Share them with family and friends, share them whenever you can.

A hug will make you "aahh", a hug will make you "oohh".

A hug will make you smile, a hug will make you feel great.

A hug lightens up your day, a hug throws away your loads.

A hug strengthens your ties, a hug makes you feel important.

Stop! Take a break, a hug is harmless.

It only takes a little of your time, why not share a hug?

We all need a hug. Don´t we???


En riktig vän är någon som bryr sig om och aldrig sviker.

En riktig vän är någon som man kan skratta och vara tyst tillsammans med.

En riktig vän är någon man kan lita på.

En riktig vän är någon som lyssnar och tröstar.

En riktig vän är någon som tycker om mig väldigt mycket och jag den.

En riktig vän är någon som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.

En riktig vän är DU!


Du gav mig en röd ros och sa:

-Jag älskar dig!

Jag gav dig en gul ros och sa:

-Du kan väl blommornas språk?

Jag lägger en vit ros på din grav och viskar tyst:

-Förlåt....


Vi möts när jag är ledsen, du finns alltid där.

Du vet om min innersta längtan och alla sorger jag bär.

Men aldrig du skulle skvallra, inte säga ett knyst.

För du min älskade kudde, är alltid tyst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia Jurván - 5 mars 2010 21:00

gonna liveWhen all the castles turn to sandwhen there's no one left in commandwhen drugs are no longer in demandand the captain's free to lend a handthe ivory will return to tuskand the lost children will be home by duskthe world will be a sweeter pl...

Av julia Jurván - 5 mars 2010 20:54

Fyra män sitter på anställningsintervju och chefen frågar männen:- Vad är det snabbaste ni vet?Första mannen svarar:- En tanke! Den poppar upp i huvudet utan förvarning, plötsligt finns den bara där!Den andra mannen svarar:- En blinkning, den kommer ...

Av julia Jurván - 5 mars 2010 20:46

Some love one,some love two.I love one, and that is you. He lets me listen,when he moves me, Words are not like other words He takes me, from under my arms He plants me, in a distant cloud And the black rain in my eyes Falls in torrents, torrents H...

Av julia Jurván - 5 mars 2010 20:20

  Vi har gått skilda vägar nu visst det är svårt men det är de ändalätta för oss båda och för vårat nya liv. Visst kommer aldrig glömma ditt skratt ditt leende eller ditt hjärtaför det är unikt.Men jag vet att du kommer få en bra framtid att se ifr...

Av julia Jurván - 5 mars 2010 20:10

Killar är som........ -Toaletter, antingen upptagna eller fulla med skit. -Golfbollar, går från hål till hål. -Luft, man klarar sig inte utan dem. -Vulkaner, sprutar när de blir heta. -Blandfärs, hälften nöt, hälften svin. -Ballonger, upp...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards